1. Жалпы ережелер
1. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастырудың осы бағдарламасы
мектеп ортасында рухани-адамгершілік және азаматтық-патриоттық тәрбие беру контексінде (бұдан әрі – бағдарлама)
Тәрбиенің тұжырымдамалық негіздеріне сәйкес Тәрбие жұмысын жүргізу тәртібін анықтайды, ол бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім беру бағдарламалары бойынша оқитын балалар үшін сыбайлас жемқорлыққа қарсы сипаттағы тәрбиелік іс-шараларды ұйымдастыруды қамтиды.
2. Тәрбие жұмысының мақсаты мен міндеттері
2. Осы бағдарламаның мақсаты жоғары адамгершілік, жауапты, бастамашылық және әлеуметтік Құзыретті азамат пен патриот қалыптастыру және дамыту үшін мектепте жағдай жасау болып табылады.
3. Көрсетілген мақсатты іске асыру үшін мынадай міндеттер қойылады::
1) рухани-адамгершілік тәрбие беруге бағытталған шараларды іске асыру;
азаматтық-патриоттық тәрбие;
2) білім алушылардың мемлекеттік билік институттарына сенімін нығайту;
3) білім алушыларда саяси-құқықтық білімді қалыптастыру;
4) білім алушыларда сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың адамгершілік-этикалық құндылықтық негіздерін қалыптастыру.
4. Іс-шаралар кешенін өткізу үшін келесі тәрбие түрлері қолданылады:
1) адамгершілік тәрбие моральдық-этикалық ұстанымдарды қалыптастыруға, әрбір оқушының бойында сыбайлас жемқорлыққа нөлдік төзімділікті қалыптастыруға бағытталған;
2) әлеуметтік-құқықтық тәрбие азамат пен мемлекет арасындағы өзара қарым-қатынастардың мәні туралы түсінік алуға, құқықтары мен міндеттері туралы білім алуға, құқықтық нормаларды сақтау қажеттігіне сенуге, сыбайлас жемқорлықтың қоғамдық қауіптілігін сезінуге бағытталған.;
3) эстетикалық тәрбие оқушылардың эстетикалық талғамын және қоршаған шындыққа деген тілектестік және патриоттық қарым-қатынасын тәрбиелеуге ықпал ететін өнер, әдебиет туындыларының сұлулығын түсінуді дамытуға бағытталған.
3. Тәрбие жұмысын ұйымдастыру
5. Тәрбие жұмысын ұйымдастыру Бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын оқу орындарында (бұдан әрі - жалпы білім беретін мектептер) жүзеге асырылады.
6. Тәрбие жұмысын басқару жалпы білім беретін мектеп пен сынып жетекшілігін жүзеге асыратын педагогикалық қызметкерге жүктеледі.
7. Жалпы білім беретін мектептерде мектеп ортасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыруға, яғни сыбайлас жемқорлыққа төзбеушілікті көрсететін құндылықтар жүйесін сақтауға және нығайтуға, оның ішінде мектеп оқушыларының заң талаптарын сақтауға, білім беру және мәдени деңгейін арттыруға ұмтылысын қалыптастыруға бағытталған іс-шаралар кешені жүргізіледі.
8. Жалпы білім беретін мектептерде "АдалҰрпақ" ерікті мектеп клубтары құрылады, олар көмек көрсетеді және қатысады
тәрбие жұмысын ұйымдастыруда.
9. Тәрбие жұмысының ұйымдастырушылық негізі:
1) тиісті оқу жылына арналған жалпы білім беретін мектептің тәрбие жұмысының кешенді жоспары;
2) сынып жетекшілігін жүзеге асыратын педагог қызметкердің тәрбие жұмысының жоспары;
3) "АдалҰрпақ"ерікті мектеп клубының жұмыс жоспары.
10. Осы Бағдарламаның 9-тармағында көзделген жоспарлар тәрбие жұмысының Модельдік жоспарына сәйкес қалыптастырылады
мектеп ортасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру жөніндегі іс-шаралар жоспары (қоса беріліп отыр) бекітілсін.
11. Жоспарда тәрбие жұмысының негізгі бағыттары, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыруға бағытталған күнтізбелік іс-шараларды өткізу, қоғамдық ұйымдармен, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілетті органмен және өзге де мемлекеттік органдармен өзара іс-қимыл көрсетіледі.
12. Тәрбие жұмысын жүргізуге азаматтар мен қамқоршылық кеңестер, ата-аналар комитеттері, қоғамдық бірлестіктер, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілетті орган және өзге де мемлекеттік органдар қатыса алады.
4. Адал Ұрпақ " ерікті мектеп клубтары»
13. "Адал Ұрпақ" ерікті мектеп клубтарының негізгі міндеттері мектеп ортасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру, сыбайлас жемқорлыққа төзбеушілік қатынасты нығайту бойынша бастамаларды көтермелеу, сыбайлас жемқорлыққа қарсы сипаттағы іс-шараларды ұйымдастыруға қатысу болып табылады.
14. "АдалҰрпақ"ерікті мектеп клубтары келесі сипаттағы секциялардан тұрады: сыбайлас жемқорлыққа қарсы білім; Сыбайлас жемқорлыққа қарсы Ақпарат және шығармашылық; мәдени-бұқаралық іс-шаралар.
15. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы білім секциясы лекциялар, "дөңгелек үстелдер" және басқа да ағартушылық іс-шараларды ұйымдастыруға қатысады.
16.Сыбайлас жемқорлыққа қарсы Ақпарат және шығармашылық Секция үздік бейнероликтер, суреттер, шығармалар бойынша іс-шаралар мен конкурстарды ұйымдастыруға қатысады.
17. Мәдени-бұқаралық іс-шаралар секциясы акцияларды, флэш-мобтарды, диалогтық алаңдарды, қоғамдық, ардагерлер ұйымдарының, мемлекеттік органдар мен ұйымдардың өкілдерімен кездесулерді және басқа да әлеуметтік маңызды іс-шараларды ұйымдастыруға қатысады.
5. Мектеп ортасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру бойынша тәрбие жұмысының модельдік жоспары.
№ |
Іс –шара атауы |
Ұсыныс |
Қатысатын оқушылар |
мерзімі |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
І БӨЛІМ Ұйымдастыру-дайындық іс-шаралары |
||||
1 |
"АдалҰрпақ" ерікті мектеп клубының қызметін ұйымдастыру |
"АдалҰрпақ" ерікті мектеп клубтары жалпы білім беретін мектеп басшылығының, сынып жетекшілігін жүзеге асыратын педагог қызметкерлердің, әдетте, негізгі орта және жалпы орта білім беру бағдарламалары бойынша оқитын балалардың көмегімен құрылады |
5-11 сынып оқушылар |
қыркүйек |
2 |
Тиісті оқу жылына арналған жалпы білім беретін мектептің тәрбие жұмысының кешенді жоспары бекітілсін; сынып жетекшілігін жүзеге асыратын педагог қызметкерлердің тәрбие жұмысының жоспары; "АдалҰрпақ" ерікті мектеп клубының жұмыс жоспары
|
жоспар оларды орындауға жауапты іс-шаралардың, іс-шараға қатысушылардың атауларын қамтуы тиіс., іс-шараларды өткізу мерзімі
|
5-11 сынып оқушылар |
қыркүйек |
3 |
"Парасатты азамат" тұрақты жаңартылып отыратын бұрышын құру |
Бұрыштың басты мақсаты-азаматтыққа, отансүйгіштікке, адам құқығын, бостандықтары мен міндеттерін құрметтеуге, адамгершілік сезімдер мен этикалық сана-сезімге, сыбайлас жемқорлықты қабылдамау мәдениетіне тәрбиелеу, еңбекқорлыққа, оқуға, еңбекке, өмірге шығармашылық қарым-қатынасқа тәрбиелеу. |
1-11 сынып оқушылар |
қыркүйек |
4 |
Включить в тематические планы классных часов вопросы по повышению нравственной и правовой культуры обучающихся |
Сынып сағаттарының тақырыптық жоспарына оқушылардың адамгершілік және құқықтық мәдениетін арттыру жөніндегі мәселелерді енгізу |
1 -4сынып оқушылар |
қыркүйек |
Жеке тұлғаның патриоттық, Отан үшін мақтаныш, қоғамдық тәртіпке құрмет, еңбекқорлық, жауапкершілік, тәртіп, құқықтық негіздерді білу және құрметтеу сияқты қасиеттерін дамыту ұсынылады. Бұл жас тобында сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиенің негізгі міндеті-құқықтық сананы қалыптастыру. |
5-11 сынып оқушылар |
|||
Жоғары сынып оқушыларымен жұмыста сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие жүйесінің басты міндеті білім алушыларда сыбайлас жемқорлыққа қарсы ұстанымды қалыптастыру болуы тиіс. |
9-11 сынып оқушылар |
|||
5 |
Ата-аналар жиналысын өткізу |
Жиналыс барысында құқықтық тәрбие беруде және бұзушылықтарды, оның ішінде сыбайлас жемқорлықты қабылдамау мәдениетін қалыптастыруда отбасының рөлін ашу. Ата-аналарға балалардың құқығын, заңдарын және құқықтық тәртіпті құрметтеуге тәрбиелеу бойынша практикалық ұсыныстар беру. |
1-11 сынып оқушылар |
қыркүйек |
II БӨЛІМ. Күнтізбелік іс-шаралар кешенін іске асыру |
||||
6 |
Қоғамдық тәртіп негіздері "пікірталас практикумы» |
Практикумды жүзеге асырудың негізгі түрі пікірталас болып табылады, оның барысында оқушыларға өз пікірін білдіру ұсынылады. Қатысушыларды 2 топқа бөлу ұсынылады. 1 тапсырма "Құқық бұзушылыққа мүлдем төзбеушілік"ұғымын ашу. Неге қоғамда "тәртіпсіздікке мүлдем төзбеушілік" мәдениетін қалыптастыру маңызды? 2 тапсырма "Сыбайлас жемқорлық-қоғам мен мемлекеттің мемлекеттік қызметшіге деген сенімін үзу" деген бекітуді негіздеу. Әркім не істей алады? Сыбайлас жемқорлықсыз мемлекет қандай болады? |
9-11 сынып оқушылар |
қыркүйек |
7 |
"Қазақстан - құқықтық мемлекет" айлығы» |
"Сынып басшысын сайлау" сюжеттік-рөлдік ойын |
1-11 сынып оқушылар |
қазан |
Мемлекеттік қызмет ардагерлерімен, мемлекеттік қызметшілермен кездесу" «Мемлекеттік қызмет – өмірлі кұстаным» |
5-8 сынып оқушылар |
|||
"Біздің таңдауымыз - құқықтық мемлекет" атты дөңгелек үстел» Дөңгелек үстел барысында құқықтық мемлекеттің қызмет етуінің негізгі принциптерін, сондай-ақ елімізде құқықтық мемлекетті қалыптастыру ерекшеліктерін талқылау ұсынылады |
9-11 сынып оқушылар |
|||
8 |
Оқушылар арасындағы "Адал және сатылмайтын еңбек бейнесі" суреттер байқауы |
Конкурсты ұйымдастырудың негізгі идеясы Мәңгілік елдің өзекті, "зәкірлі" жалпы азаматтық құндылықтарын насихаттау болып табылады. Бұл-баршаның заң алдындағы теңдігі, еңбекқорлық, адалдық. |
1-4 сынып оқушылар |
қараша |
9 |
Мемлекеттік қызметті алу "іскерлік ойыны» |
Аталған іс-шараның басты мақсаты-мемлекеттің "сервистік алаң"екенін көрсету. Бұл ретте базалық идея Мемлекеттік қызмет көрсетудің барлық спектрін барынша жоғары деңгейде толық және уақтылы ұсынуды күтуге құқылы салық төлеушілер мемаппаратты ұстайтынын түсіну болуы тиіс. Топтық жұмыс барысында бір топ оқушы көрсетеді "қалай" мемлекеттік қызметті көрсетуге, яғни көрсететін мемлекеттік құзыретті, сыпайы және бағдарланған қажеттіліктеріне қызмет алушының, екіншісі - "қалай керек" |
5-9 сынып оқушылар |
желтоқсан |
10 |
«Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық картасы» жобалар конкурсы |
Бір ай ішінде оқушылар өткен жылы аймақтық баспасөзге мониторинг жүргізуі тиіс. Мониторинг нәтижелері бойынша өңірдегі сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар картасын жасау. |
9-11 сынып оқушылар |
қаңтар |
11 |
Театрланған қойылым |
Балалар үшін ар-ождан, қадір-қасиеті, жауапкершілік, мейірімділік, адалдық, әділдік және т. б. насихатталатын қойылым ұйымдастыру. |
1-4 сынып оқушылар |
ақпан |
12 |
Конкурс эссе «Мемлекттік қызмет – елдің мүддесіне адал еңбек»
|
Байқаудың басты мақсаты-өскелең ұрпақ арасында ел дамуының мақсаттары мен басымдықтарын іске асыруға, әрбір азаматтың мүдделеріне адал қызмет етуге және күнделікті қажеттіліктерін қанағаттандыруға арналған маңызды институт ретінде мемлекеттік қызметті түсінуді насихаттау. |
5-8 сынып оқушылар |
наурыз |
13 |
"Транспарентті және есеп беретін мемлекет" бейнероликтер конкурсы |
Байқаудың басты мақсаты-ашық және қоғамға есеп беретін мемлекет қалыптастыруға бағытталған міндеттерді шешуде Қазақстанның жетістіктерін көрсету |
5-8 сынып оқушылар |
сәуір |